LONDON, BABY!

7.8.19

"Tak aspoň jedno předsevzetí bych mohla dodržet," řekla jsem si takhle jednou na konci roku 2018, když jsem koukala na ten svůj jako-obvykle-nesplnitelný seznam přání. A heleme se! Jedna položka odškrtnutá. (A co si budeme, asi taky poslední.) Já se podívala do Londýna!

Všichni mí kamarádi už tam byli, někdo dokonce vícekrát. Když se pořádali ty hrozně drahý školní exkurze po Evropě, většinou se na mě mamka nevěřícně podívala, když jsem jí prozradila částku výletu, a tak trochu lítostivě odmítavě zakroutila hlavou. Já jsem nakonec stejně ráda, že to tehdy na gymplu nevyšlo. Tehdy bych si to totiž takhle moc neužila. To jsem si jistá.

Letěli jsme společností Wizzair. Je to sice nízkonákladovka, ale vyhovovala nám datumově, ceny byly přijatelné, tak proč ne? Zároveň je tam možnost si přikoupit další  kabinové zavazadlo poměrně levně, tak jsem využila i této možnosti. Odlétali jsme v úterý v 22:00, na hotel jsme dorazili kolem druhé ráno. Ráno jsem vstávala s radostí jenom kvůli tomu, že nás čekala návštěva Warner Bros studií. Nebo jsem si to aspoň myslela...

On byl vlastně Harry Potter můj největší důvod, proč právě Londýn navštívit. Pokud mě neznáte, tak bych vám teď měla prozradit, že jsem Harryho obrovský fanoušek. Navštívit studia bylo takovým #musthave. Nebyla jsem však dostatečně prozíravá a nechala si utéct vstupenky od Warner Bros. Jakmile jsem zjistila, že do studií s velkou pravděpodobností nevkročím, chtěla jsem celý Londýn hodit za hlavu. (To bych ale musela mít storno rezervačku, žejo. Ha, neměla.) Koukala jsem proto na sekundární prodejce, které zájezdy do studií pořádají. Co vám budu, z těch částek se mi protáčely oči. Ale nedalo se nic dělat. Nakonec jsem od Golden Tours sehnala vstupenku i se zpáteční dopravou a celková cena nás vyšla "asi jenom" o 30 liber dráž.

Harryho jsme měli naplánovaného na druhý (první) den, ve středu. U řidiče autobusu jsme však zjistili, že jsem debil (nic nového) a popletla jsem datum. Naštěstí ne den dozadu, ale den následující, do studií jsme měli vyrazit až ve čtvrtek. Jenže co teď? Veškeré vstupy jsme měli zarezervované na den, a dokonce hodinu! Náš plán se pomalu začal bortit. Zachránil nás až Emirates Stadium, sídlo arsenalského fotbalového týmu. Byl totiž bez data, mohli jsme ho tak navštívit kdykoli. A tak se středa nesla v duchu Arsenalu, katedrály sv. Pavla, Tower Bridge, Millennium Bridge, divadla Globe a konec dne jsme završili v Hyde Parku. Bydleli jsme totiž jen půl kilometru od něj - v Royal Cambridge hotelu. (Pokud nejste vyloženě vybíraví, je to super hotel ve výborné lokaci.)

Druhý den, ve čtvrtek, nás čekal onen slavný Harry Potter. Z předchozího dne jsme už věděli, kde se nachází meeting point, tudíž nedošlo k žádným zmatkům ani nedorozuměním. Prohlídku jsme měli od 11 hodin, doporučená doba ve studiích se odhaduje tak na 3 až 4 hodiny. Jelikož se na začátku prohlídky utvořila docela dlouhá fronta, do studií jako takových jsme se dostali po půl dvanácté. A jelikož jsme nejeli vlastní dopravou, a byli jsme tak závislí na autobusu, měli jsme asi tak dvě a půl hodiny na to, abychom si všechno prošli.

Pokud bych vám mohla něco doporučit, nebuďte časově závislí, pokud si jdete prohlížet studia. Je tam toho opravdu HODNĚ a studia jsou OBROVSKÁ. Dvě a půl hodiny bylo málo. Stihli jsme sice všechno projít, ale ke konci už nás tlačil čas a už jsme jenom tak procházeli, aniž bychom se pořádně rozhlíželi doprava nebo doleva.

Ve čtyři hodiny jsme byli zpátky v centru Londýna a vydali se za královnou, směr Buckinghamský palác, Trafalgarské náměstí a den jsme zakončili na London Eye. Pokud se i vy budete chystat na tyto typické památky, doporučuju vám se kouknout na stránky, kde předem prodávají zvýhodněné vstupné. (Týká se to London Eye, London Dungeon, SEA Life nebo Shrek's Adventure...) Vyhnete se tak frontám a ušetříte pár liber.

A protože nás už nebavilo jíst hotovky z Tesca, rozhodli jsme se, že si zajdeme na pizzu. Jenže hledat cenově dostupnou pizzu v centru města není nic moc. Po dlouhém hledání pizzerií v okolí jsem jednoduše do googlu napsala "cheap pizza London" a vyjelo mi to bomba věc - jmenuje se Pizza Union a dělají tam opravdu super pizzy za asi tu nejnižší možnou cenu v Londýně. Pokud bude možnost rezervace, klidně ji udělejte. Obsluha je milá, prostor příjemně hipsterský a pizza mňamózní.

Pátek měl být podle předpovědi na rozdíl od jiných dnů (kdy bylo ve freaking Londýně 38 stupňů!) propršený. Naplánovali jsme proto pokud možno aktivity, které probíhali někde uvnitř. Volba padla na SEA life, podmořský svět, a London Dungeon (takové interaktivní londýnské podzemí/podsvětí). Oboje všemi deseti doporučuju. Pokud ale nejste v angličtině tak sběhlí, možná podzemí vynechte. Je to hodně postavené na vyprávění a jazykových vtípcích. Ale pokud je vám to šumák, klidně vyrazte. (Mají tam i různé neverbální atrakce.)

Měli jsme pak naplánované i ostatní fotbalové stadiony, ale jakmile jsme došli na hotel a lehli do postele, v tu ránu jsme usnuli. Zbytek dne jsme tedy strávili tím, že jsme procházeli Hyde Park.

Než na to zapomenu. Doprava po Londýně mě zpočátku fakt dost děsila. Ale jelikož nám odpadla vlastní doprava do WB studií (které leží někde v prdelákově za Londýnem), byla volba jasná. Pokud se i vy budete nacházet jenom v centru Londýna a jeho blízkém okolí, zkuste co nejhojněji používat autobusy. Každá cesta stojí 1,5 liber, každá další do hodiny započatá jízda nestojí vůbec nic. Za celý den vám z Oyster card (anglická lítačka) strhnou maximální obnos ve výši 4,5 liber. (Platí pouze pro autobusy.) Zároveň autobusová doprava nerozlišuje žádné zóny, takže můžete cestovat až do nejzazších koutů Londýna. (Metro a vlak se dělí na zóny a vyjdou vás podstatně dráž.)

V sobotu už jsme jenom sbalili svých pár švestek, rozloučili se s hotelem (kde jsme si nechali zavazadla) a šli omrknout poslední zajímavosti. Tím byla například ulice Baker Street 221B, kde se nachází muzeum Sherlocka Holmese a kousek od něj stojí i socha slavného detektiva. A od ní je to kousek k nádraží King's Cross, kde se nachází proslulé "nástupiště" 9 3/4. Potom jsme zašli na fish & chips a jeli na letiště. Z letiště a na letiště jsme se dostali společností National Express. (Letiště Luton moc jiných variant nemělo.) Lístky je třeba si koupit předem, jenom se ujistěte, že tam máte dostatečnou časovou mezeru.

A to byl náš rychlo-výlet v Londýně. Myslím si, že jsme toho zažili docela dost. Londýn jsem si zamilovala. Architektura toho města je naprosto boží, lidé jsou vesměs milí, jenom se mi zdají poněkud nudní. Ale jsem si jistá, že jsem Londýn rozhodně nenavštívila naposledy.

27 komentářů:

1. To je super. :-)
    Já jsem byla s gymplem na tom předraženém zájezdu. :-D A bylo to fajn. Jen 25 hodin v autobuse bylo na umření.

Odpovědi
    1. Od tý doby, co jsem jela nějakých 16 hodin do Paříže, tak autobusem už nikdy. Vím, že letadlo není zrovna lepší varianta, ale...

Vymazat
  2. Londýn mě nikdy nelákal a zatím ani neláká. Může za to škola, kde jsme se při hodinách angličtiny dost často bavili o Londýně a mě ho to úplně zhnusilo :/

Little Dreamer

Odpovědi
    1. To je škoda, třeba mu ještě přijdeš na chuť. :)

Vymazat
  3. Také jsem se školou do Londýna nezavítala, ale letos v březnu ano. Byl to sice krátký výlet, ale zato jsme z té doby vytřískali úplně všechno, co šlo :) Studia jsem nenavštívila, ale jelikož mě nějak víc Harry Potter neoslovil, tak mi to ani moc nevadí :) Do Londýna bych se ještě ráda vrátila, zejména kvůli zastavěné Elisabeth Tower :)

1. Tak to je paráda! My se o to taky snažili, snad se nám to povedlo. :D
      Tak budu držet palce, aby to vyšlo! :)

Vymazat
  4. Tak to jsem moc ráda, že i přes pár počátečních potížích sis Londýn zamilovala :)) Já jsem v Londýně byla dvakrát - s předraženými školními exkurzemi, a možná i proto mě to do Londýna úplně moc neláká :)

Another Dominika

Odpovědi
    1. Jojojo :)) je to láska.
      Tak třeba až ty zážitky z exkurzí pominou, tak tam znovu vyrazíš. :)

Vymazat
  5. Já v Londýně byla dvakrát - jednou s babičkou, jednou se školou, v obou případech s tou jednou cestovkou a tím jedním průvodcem, ale to byla spíš náhoda. :D Ne že by se mi Londýn nelíbil, ale mám na něj vzpomínky takové, že bylo vedro a vždycky jsme strašně moc chodili a na konci dne už jsem to proklínala. :D Ale s Modrým máme WarnerBros studia někdy v plánu, vlastně to byla jedna z prvních věcí, na které jsme se kdysi na začátku našeho vztahu shodli, totiž že bychom se tam rádi podívali, ale nemáme nikoho, kdo by byl stejný Potterhead. :D

Krásné fotky! Jsem ráda, že jste si to užili, i když ne všechno vyšlo podle plánu. Naprosto to znám. Já zas chtěla do Amsterdamu hlavně kvůli domu Anny Frankové a před ním jsme zjistili, že vstupenky se dají koupit jen online pár dní dopředu... Tak jsme šli na palačinky a pak na vlakové nádraží a taky to bylo nezapomenutelné. A potkali jsme krávu. :D

No nic, měj se krásně a víc takových splněných přání přeji! ^^

Odpovědi
    1. Tak stačí, když tam vyrazíte spolu, ne? :) Marek teda není Potterhead ani za mák, ale potřebovala jsem někoho, kdo mi nafotí ty fotky, že jo :D

Díky moc! :) ačkoli jsem čekala, že jich budu mít tak nějak víc. No holt se tam musím ještě jednou podívat. No vidíš, někdy ty nejméně očekávané věci dopadnou nad naše očekávání. :)

Ty taky a díky! :3

Vymazat
  6. Ooooo! Londýn je teprve na mém travel wishlistu, takže doufám, že se tam také jednou podívám:) Jen stále nevím, jaké období by bylo nej - typicky upršený podzim, kouzelné Vánoce, romantické jaro, nebo teplo v létě? Achich to je dilema :D

Odpovědi
    1. Budu držet palce! :) Já bych brala podzim nebo léto. :D Ale bude kouzelnej určitě v jakoukoli roční dobu.

Vymazat
  7. Tak to je bomba, že ste vyrazili, určite to musela byť paráda. :) Ja som bola v Londýne pred pár rokmi zo školy, ale rada by som sa tam vrátila ešte raz, lebo nemám zrovna rada, keď mi niekto cudzí organizuje program a ženie ma z miesta na miesto. :D

Sabi z blogu Beautiful savage

Odpovědi
    1. Byla to mega paráda! :) Přesně tak. I když je to mnohdy lehčí, že se nemusíš ty starat o všechno a když něco poděláš, tak zase můžeš vinit jenom sebe. :D
      Držím palce, ať se příští výlet podaří! :)

8. Máš skvělý fotky! A Londýn absolutně miluju, je to pro mě srdcovka. <3

GrünHauz
    Š.

OdpovědětVymazat
  9. V Londýně jsem už byla se školou a maximálně si to užila, ale chci tam ještě jednou a to hlavně kvůli Harry Potterovi O:) Díky za tipy nejen ohledně HP, ale celkově Londýna a míst, kam se dá vyrazit :)

Gabux | Poslední článek

Odpovědi
    1. Juuuu, tak doufám, že ti to vyjde. :)
      Vůbec není zač! :)

Vymazat
  10. To muselo být perfektní, Londýn je i můj sen a hrozně bych se ráda podívala do toho studia. :)

Somethingbykate

OdpovědětVymazat
  11. Ja Londýn milujem. Raz by som tam chcela určite bývať. Mám v anglicku sestru a synovca takže možno časom keď aj moje deti vyrastú tam pôjdeme :)

NA DEŇ FRANCÚZSKOU

Odpovědi
    1. Já ho milovala takhle na ty čtyři dny. Pokud jde o trvalé bydlení, zatím si to nedokážu vůbec představit. :) Ale jakmile tam máš už rodinu, bude to asi mnohem snazší rozhodování. :)

Vymazat
  12. Můj milovaný Londýn! A další milovnice Harryho. To tetování je úžasné! Já mám vytetované znamení relikvií smrti :)
    Sranda je, že jsem také vždy to studií chtěla, vždy to bylo daleko a teď už žiju přes dva roky v Anglii a ještě jsem tam nebyla, no hanba! :D A moc krásné fotky!

Odpovědi
    1. Já jsem nad relikviemi taky přemýšlela, ale přišlo mi to moc "profláklý". Plus jsem si nechtěla nic tetovat na ruce, kde by se mi to znamení líbilo nejvíce. :)
      Tak snad se tam někdy dostaneš :D držím palce!
      Díky!

Vymazat
    2. To úplně chápu. Já jsem taky myslela, jak je to profláklé, ale vždycky se mě každý ptá, co to znamená :D A to prý i když mají rádi Harryho, tak nevím :D Jinak to mám právě na ruce, na malíčku, ale mě to nevadí, nějak jsem nad tím nepřemýšlela a přišlo to ke mě samo :)

13. This trip looks amazing. Your tattoo tho, it looks incredible!
    I love it so much!

www.bekleveer.blogspot.com
    Follow me on Instagram @dujovicandjela & and I will follow you back, I love to see bloggers grow and we can enjoy in each other great outfit and travel photos.
    xx

OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! :)