RC REVIEW: TEMNÁ AKADEMIE:VYVOLENÍ

Autor: Gabriella Poole
Série: Temná akademie (#1)
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256
Rok vydání: 2012

Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...
Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení – skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

Gabriella Poole
Narodila se v Glasgow a snažila se psát celý život. Ať už pracovala jako uvaděčka v divadle,  obchodní asistentka, moderátorka v rádiu nebo barmanka. Když se přestěhovala na Barbados, živila se jako zpěvačka v irském baru a začala psát profesionálně.
Později se přestěhovala zpět do Skotska - Morayshire se svým manželem a dvojčaty. Mají labradora, křečka, šílené kočky a nervní rybičky.

takové menší shrnutí?
Cassandra je dívka, která dostala stipendium na jednu z nejprestižnějších škol na světě. Velmi si cení této nabídky, a tak se rozhodne co nejlépe zapadnout, chovat se normálně, najít si kamarády. Jelikož její život doposud nebyl tak zcela růžový, pokládá toto přijetí jako nový start do života. Později ale přichází na to, že život na Darkově akademii není zcela tak dokonalý, jak se zdá. Její minulost skrývá mnoho tajemství a Cassie se horečně snaží na ta všechna tajemství přijít. A to je vlastně děj celé knížky.

stěhování
Moc se mi líbí autorčin nápad se stěhováním. Každý semestr se akademie stěhuje na jiná místa. Tentokrát se nacházíme v krásné Paříži. Abyste nebyli na omylu, studenti jsou také každý z jiného konce světa. Britové, Švédi, Američané a spoustu dalších. Docela jsem se divila tomu, že si každý s každým tak skvěle rozumí. Že nikdo nemá problémy s plynulou angličtinou, každý se vyjadřuje naprosto přesně. Docela mě to zmátlo, ale... Nakonec si myslím, že autorka udělala dobře, že tento detail přeskočila. Přeci jen, je to takto snažší.

čtivost, plynulost, postavy?
Jde o tenčí knížečku, kde se autorka nenamáhá popisováním všemožných detailů, pocitů, myšlenek. Kniha se čte velmi rychle, děj vám klouže mezi prsty a za den můžete mít Temnou akademii přečtenou. Jde tím pádem o jednodušší čtení, kde nějaký náročnější čtenář může mít několik poznámek, ale pro oddychovou četbu, kam nikam nepospícháte, je to ideální četba.
Čtivost je na tom o malinko hůře. Nemůžu říct, že by mě děj nezaujal, zaujal mne, jenže jsem byla schopna knížku například uprostřed stránky zavřít, a dojít si například pro jídlo. Zdálo se mi, že se do tři čtvrtě knížky vůbec nic nedělo. Myslím tím samozřejmě, že nic zvratného, kde jste si řekli: ,,Páni, tak teď knížku nepustím z ruky.", se nedělo. Ano, ke konci se trocha té "ekšn" nabažíte, ale jinak vás nic moc nenadchne.
K postavám nemám žádné výtky. Zajímavé je dělalo to, jak byl skoro každý z jiné země. To bylo opravdu dobré.Odrazovalo se to v jejich chování, mluvě, vzhledu. A to se mi líbilo. Hlavní hrdinka mi přijde taková nemastná, neslaná. Ano, někdy má kuráž, kdy jenom zíráte, jak se do takové bláznivosti mohla pustit, jindy ani nevíte, co si o ní máte myslet. Zkrátka holka.

zhodnocení?
Řekla bych, že je to knížka, kterou si určitě přečtěte, když máte chuť na série, protože tato kniha je rozhodně neukončená, a také, když zrovna neprahnete po nějakém bestselleru. Děj plynule ubíhal, nezanechal ve vás však takový ten hluboký zážitek z knížky. Postavy si rozhodně oblíbíte, protože nejsou napsané špatně, ale že byste nad nimi  rozplývali? To také ne. Taková zlatí střední cesta. A proto hodnotím třemi hvězdičkami.
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Četli jste Temnou akademii? Zaujala vás?

CONVERSATION